فانـوس313

به امیدی که تو فانوس شب من باشی، یابن الحســــــن...

فانـوس313

به امیدی که تو فانوس شب من باشی، یابن الحســــــن...

دوست روزه اولی من.

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۰۱ ق.ظ

امروز داشتم میرفتم نماز..

یه دفعه دیدم یه دخترخانم داره پشت سرم میاد..

گفت: خانم ببخشید.. شما میرید مصلی؟

گفتم: بله

- برای نماز جمعه میرید دیگه؟

- بله

- میشه.. یعنی اشکال نداره... (انگار خجالت میکشید بقیه حرفش رو بزنه:|)

- میخوای با هم بریم؟

خوشحال شد و گفت: بله.. راستش من اولین بار هست که میام نماز جمعه. امسال هم اولین ساله که روزه برام واجب شده.

- میدونی خدا چقدر دخترخانم هایی مثل تو که با زبون روزه میان نماز جمعه رو دوست داره؟

- ولی هوا خیلی گرمه.. منم اومدم نماز جمعه که سرگرم بشم و چند ساعت بگذره. اگه می موندم خونه شاید روزه ام رو میخوردم..

رسیدیم مصلی. داخل مصلی پر شده بود. مجبور شدیم بشینیم توی حیاط. خیلی خیلی گرم بود..

گفتم: اسمت چیه؟

گفت: ملیکا.

- یه چیزی بگم؟

- بگو عزیزم.

- راستش من چون بار اولمه که میام،نمیدونم چه جوری نماز جمعه میخونن. میشه شما بگید؟

نماز رو براش توضیح دادم.

- میشه شما بلند بخونید تا من تکرار کنم.

- نه لازم نیست. فقط باید ذکر سجده و رکوع و تشهد و سلام و قنوت رو بگی که خودت هم بلد هستی.

خیلی گرمش بود. واقعا داشت از حال میرفت. هرچی کیفم رو گشتم، چیزی پیدا نکردم که بادش بزنم. سرش رو گذاشت روی پای من و با چادرم بادش زدم..



گفت:آخه اذان که دادن. پس چرا حاج آقا هنوز داره حرف میزنه؟ چرا پس نماز رو نمیخونه؟

- آخه نماز جمعه قبلش دو تا خطبه داره که باید اونا رو گوش بدی که نمازت کامل باشه.

خطبه ها رو گوش دادیم..

نماز که شروع شد، با همدیگه نماز رو خوندیم.

بعد از نماز گفت: راستی، این ذکرایی که حاج آقا میگفت رو من بلد نبودم. هیچی نگفتم.

- یعنی ذکری که خودت همیشه می گفتی رو هم نگفتی؟

- نه،فکر کردم فقط باید اونا رو بگی.. حالا چکار کنم؟

- اگه حالش رو داری باید نماز ظهرت رو بخونی. چون نمازت اشتباه بوده. ولی از این به بعد هروقت بیای نماز، چون دیگه یاد گرفتی و بعدا درست میخونی دیگه لازم نیست نماز ظهر رو بخونی.

- آره الان میخونم.

خودم هم پا شدم با هم نماز ظهر رو خوندیم.

بعد از نماز هم مفاتیحم رو دادم بهش و با بقیه نمازگزارا، دعا های ماه رمضان رو خوندیم.

نماز عصرمون رو هم خوندیم و آماده شدیم برای برگشتن.

گفتم: بریم؟

گفت: بله.

- پس اول بیا اینجا.

رفتیم سر مزار شهدای گمنام که توی مصلی بودن.

یکی دو دقیقه موندیم اونجا.

گفت: الان اینجا کسی رو خاک کردن؟

- آره خب.

- واقعا؟ من نمی دونستم. کی رو؟

- بیا توی راه برات میگم.

- کاش یه جایی من آب میزدم به صورتم. خیلی گرمه..

- توی راه هرجا آب بود میمونیم صورتت رو بشوری.

توی مسیر برگشت، داشتیم از کنار چادر کمیته امداد رد میشدیم که موند.

گفت: اینا کی هستن؟ (شناسنامه ی بچه های یتیم رو میگفت..)

منم براش توضیح دادم. معلوم بود که خیلی ناراحت شده.

صحبتامون ادامه پیدا کرد.

- شهدایی که هیچ پلاک و نشونی ازشون نمونده، بهشون میگن شهید گمنام. اون پنج تا شهید هم گمنام بودن.

- پس چرا رو قبرشون نوشته بود نام عبدالله ، فرزند روح الله؟

- چون عبدالله یعنی بنده ی خدا. همه ی شهیدا هم بنده ی خدا بودن دیگه! روح الله هم اسم امام خمینی هست. شهدا یه جورایی فرزندای امام بودن دیگه.

- چقدر جالب.. شما چه چیزایی میدونید!!! پدر یا برادرتون بسیجی هست؟
از سوالش تعجب کردم.. گفتم: نه.

- پس خودتون بسیجی هستید؟

- تقریبا!!!

- منم خیلی دوست دارم چادر بپوشم. به مامانم گفتم که برام بدوزه.

- آفرین:) پس قراره بشی فرشته ی چادری؟

- آره. مامانم قول داده برام بدوزه.

خیلی دختر ماهی بود. دوست داشتم عکسش رو بذارم اینجا. ولی خب شاید راضی نباشه.

رسیدیم به نمایشگاه کتاب.

گفت: من خیلی دوست دارم برم اینجا. میاید بریم؟

- مامانت نگرانت نمیشه؟

- نه. اجازه گرفتم ازش.

- خب بریم..

خیلی دلم میخواست یه کتاب خوب براش بخرم. دیدم داره به یه بازی نگاه میکنه.

خریدمش و دادم بهش.

- نه؛ نمیتونم قبول کنم. مامانم هم دعوام میکنه.

- اولا که جایزه هست برای روزه هات و اینکه امروز اومدی نماز. دوما هم فکر کردی الکیه. به جاش باید برام دعا کنی.

رفتیم بیت امام. به صورتش آب زد.

گفت: میای بریم توی بیت یه کم بچرخیم؟

گفتم: باشه. بریم..

رسیدیم اتاق های پشتی بیت که الان نمازخونه بودن.

گفتم: ما بعضی وقتا سه شنبه ها میومدیم اینجا زیارت آل یاسین .

- آل یاسین؟

- آره.. خیلی دعای قشنگیه. توی مفاتیح هست..

خلاصه، کلی درباره ی این هم صحبت کردیم.

گفت: شما هفته ی دیگه هم میاید نماز؟

-ان شاءالله.

- کاش میشد دوباره می دیدمتون. چقدر خوبه آدم میاد نمازجمعه، هم چیزای جدید یاد میگیره و هم دوستای خوب پیدا میکنه.

- واقعا؟ منم یه دوست خوب پیدا کردم.


تا اینکه اون رو رسوندم خونه شون و رفت.. و امروز من هم با یه دوست روزه اولی تموم شد.

و من تا خونه به قلب پاک این بچه ها فکر میکردم و البته حسودی .

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۰۱ ق.ظ
  • فانوس

نظرات  (۱۰)

  • شاگرد شهدا
  • سلام بزرگوار
    دعوتید به سنگر کوچکم
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام علیکم..
    لبیک :)

    محتاجیم به دعا
  • مهدی نوری
  • سلام
    مطلب بسیار جالبی بود
    موفق باشید
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون از حضورتون..

    محتاجیم به دعا
  • ܓ✿◥چشم مجنوטּ◣ܓ✿
  • سلام
    خدا حفظشون کنه!

    التماس دعا
    پاسخ:
    و علیکم السلام.
    ممنون
    ان شاءالله..

    محتاجیم به دعا
  • سلاله زهرا
  • چشمی که در بهشت تو گریان نمی شود
    باید حواله داد به دست جهنمش …

    ممنون با افتخار لینک شدید.
    پاسخ:
    با تشکر!!!
    سلام..و خسته نباشید...بابت مطلب خوبتون..
    وبلاگتون هم زیبا شده....
    ممنون سر زدی...بروز شدی خبرم کن...بنده بروز هستم ومنتظر نظر شما...
    یاحق
    پاسخ:
    سلام..
    بسیار ممنون.
    به روز هستیم با بخش صوت و کلیپ!!! (از سربرگ صوت و کلیپ بالای صفحه میتونید مشاهده کنید.)

    یا شمس الشموس
  • سلاله زهرا
  • امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) فرموند: برای تعجیل ظهور من - در هر موقعیّت مناسبی - بسیار دعا کنید که در آن فرج و حلّ مشکلات شما خواهد بود.

    [لبخند][لبخند][لبخند]
    سلام
    وبلاگ زیبایی دارین
    اگه با تبادل لینک موافق بودین ممنون میشم خبرم کنین
    یا زهرا (س)


    [گل][گل][گل]
    پاسخ:
    افضل الاعمال انتظار الفرج...

    سلام علیکم:)
    ممنونم..
    با افتخار وبتون به بخش همراهان ما اضافه شد!!!

    یا مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
  • فدایی آقا
  • سلام وبلاگ جدیدتون رو لینک کردم...خدا قوت..دعوتین به یک خاطره یعجیب از شهید اندرزگو.یاعلی
    پاسخ:
    سلام علیکم..
    به بخش همراهان ما اضافه شدید.

    ممنون از دعوتتون. بسیار عالی بود..
    "انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا"

    التماس دعا
    یا مهدی
  • شاگرد شهدا
  • سلام بزرگوار
    نماز و روضه هاتون قبول باشه
    عیدتون مبارک
    در سنگر کوچکم برنامه ای برای شب های قدر تدارک دیده ایم
    خوشحال می شم قدم رنجه بفرمایین و شرکت کنین
    یا علی(ع)
    پاسخ:
    سلام علیکم..
    همچنین!

    طرح بسیار خوبی بود. ان شاءالله توفیق داشته باشیم شرکت کنیم..
    یا صاحب الزمان.
  • محسن تقی زاده
  • سلام دوست من
    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما
    وبلاگ ما سعی در ارائه مطالب ترجمه شده و نو دارد...
    حضور شما باعث دلگرمی ماست
    یا حق
    واقعا حسودی هم داره...
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    تمام مطالب این وبلاگ،هدیه ای است ناچیز به محضر آقا صاحب الزمان ارواحنا فداه.. التماس دعای فرج